Een e-mailcampagne aanmaken

Volg de onderstaande stappen om een e-mailcampagne aan te maken en deze vervolgens te versturen naar jouw contacten!


In het dashboard kun je volop gebruik maken van e-mailmarketing. 

Je begint door via Marketing naar E-mails te gaan en een nieuwe mail toe te voegen. Vervolgens maak je de keuze of je de mail eenmalig of automatisch wilt laten versturen.

  1. Template: Je kunt ervoor kiezen om zelf een template te maken of één van de globale templates te selecteren. Globale templates kunnen ook later nog aangepast worden. Selecteer een gewenste template en klik op begin. 
  2. Inhoud: Sleep de opties die rechts van het veld worden weergegeven (Kolommen, Button, Divider, HTML, Afbeelding, Menu, Tekst, etc...) in het veld om je e-mail op te maken. Wanneer je klaar bent met het vormgeven van je template, kun je naar de volgende stap gaan. Het is ook mogelijk om de template op te slaan, zodat deze voor een latere campagne opnieuw gebruikt kan worden

    Let op! Vergeet niet om een uitschrijflink toe te voegen! 

  3. Informatie: Hier voeg je een onderwerp toe voor de mail en geef je de campagne een naam. Eventueel kan de afzender naam en het e-mailadres van de afzender. Tot slot selecteer je in deze stap het abonnementstype voor de campagne
  4. Actie: In deze stap kun je optioneel een extra actie aan je mail toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een cadeaukaart of punten. Leer hier mee over het toevoegen van Acties aan je campagne
  5. Ontvangers: Selecteer nu de ontvangers van je campagne. Dit kunnen alle contacten zijn, of hier kun je contactlijsten voor samenstellen.
  6. Beoordeling: Hier kun je een laatste check doen van je campagne en eventueel terug gaan naar eerdere stappen in het proces.
  7. Verzenden of plannen: In de laatste stap kun je uiteindelijk de mail direct laten verzenden (met 15 minuten bedenktijd) of de mail inplannen voor een later moment. 

Let op! De laatste stap ontbreekt voor een automatische mail, aangezien je deze koppelt aan een automatisering.