Hoe maak je een nieuwe beloning aan?

Laat je klanten weten waar ze voor kunnen sparen!

Volg de volgende stappen om te leren leren hoe je standaard beloningen aan kunt maken!

Leer met behulp van dit artikel hoe je digitale beloningen aan kunt maken!

  • Log in op jouw dashboard via deze link.
  • Om een 'standaard' beloning aan te maken klik je in het zijmenu van het dashboard op Sparen. Selecteer het spaarprogramma en klik vervolgens op Beloningen
  • Hier tref je een overzicht van de beloningen die reeds aangemaakt zijn.
  • Rechts bovenin klik je op de groene + Toevoegen knop om een nieuwe beloning toe te voegen. Daar geef je de beloning een Titel en het Benodigde aantal punten. Als je dit hebt ingevuld klik je op Volgende. In het volgende scherm kun je de beloning direct koppelen aan de vestigingen waarvoor deze beloning mag gelden en klik weer op Volgende. Tot slot kun je bij de laatste stap een afbeelding koppelen aan je beloning.

Zodra deze stappen zijn voltooid is de beloning direct geactiveerd voor de vestigingen waaraan deze beloning is gekoppeld.

Let op! Zorg ervoor dat de app-pagina voor de klant app juist is ingesteld, zodat de beloningen hier getoond worden. In dit artikel leer je meer over het instellen van jouw app-pagina.

Daarnaast kunnen er nog optionele velden ingevuld worden onder Geavanceerd en Zichtbaarheidsfilters.

    • Limiet per klant: Indien hier een limiet is ingevoerd, betekent dit dat de klant de beloning slechts het aantal keren van dit limiet kan verzilveren. Zodra de klant deze limiet heeft bereikt, dient de klant dus voor een andere beloning te kiezen. 

Voorbeeld: Stel je het limiet in op 1, voor bijvoorbeeld een 'Welkomstbeloning'? Dan kan de klant deze beloning maximaal 1 keer verzilveren. Daarna verdwijnt de beloning uit het overzicht voor deze specifieke klant.

    • Vooraf verzilverbaar: Deze instelling geeft de klant de mogelijkheid om de beloning al vanuit de Piggy App te verzilveren. Met de QR-code die vervolgens wordt gegenereerd, kan de klant de beloning verzilveren bij jou in de onderneming.

Tip! Klanten kunnen gratis de Piggy App downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android). Dan hebben ze geen fysieke spaarkaart meer nodig!

    • Tijdsperiode: Selecteer hier de periode waarvoor de beloning actief mag zijn. Vanaf de einddatum van deze periode zal de beloning automatisch uit de beloningenlijst verdwijnen.

Tip! Wil je extra beloningen instellen die bijvoorbeeld alleen verzilverbaar zijn tijdens de decembermaand? Selecteer hier dan de maand december als periode. Na deze periode zullen de extra beloningen automatisch verdwijnen.

    • Platform zichtbaarheid: Bepaal hier of de beloning zichtbaar mag zijn voor de Store app (de Piggy App voor ondernemers), de Klant app (de Piggy App voor consumenten), of beiden. Als je dit niet hebt ingevuld, dan is de beloning standaard zichtbaar op zowel de Store app als de Klant app.
    • Inkoopprijs: Vul hier eventueel de inkoopprijs in. Deze is enkel zichtbaar voor jou en niet voor de klant. Indien de inkoopprijs is ingevuld, is het eenvoudig om uit te rekenen wat het verzilveren van de beloningen je daadwerkelijk heeft gekost.