Hoe maak je een beloning aan?

Laat je klanten weten waar ze voor kunnen sparen!


Volg de onderstaande stappen om te leren leren hoe je fysieke beloningen aan kunt maken.

Leer met behulp van dit artikel hoe je digitale beloningen aan kunt maken

  1. Log in op jouw Business dashboard
  2. Ga naar Sparen en daarna naar Beloningen
  3. Klik rechts bovenin op Aanmaken om een nieuwe beloning toe te voegen. Kies voor Standaard beloning en vervolgens weer Aanmaken
  4. Geef je de beloning een Titel en het Vereiste aantal punten. Als je dit hebt ingevuld klik je op Volgende. Daarna kun je nog een afbeelding koppelen aan je beloning, welke zichtbaar is in de consumenten app

Zodra deze stappen zijn voltooid is de beloning direct geactiveerd voor de vestigingen waaraan deze beloning is gekoppeld.

Let op! Zorg ervoor dat de app-pagina voor de klant app juist is ingesteld, zodat de beloningen hier getoond worden. In dit artikel leer je meer over het instellen van jouw app-pagina.

Daarnaast kunnen er nog optionele velden ingevuld worden onder Geavanceerd en Zichtbaarheidsfilters.

Geavanceerd

  • Limiet per klant: Indien hier een limiet is ingevoerd, betekent dit dat de klant de beloning slechts het aantal keren van dit limiet kan verzilveren. Zodra de klant deze limiet heeft bereikt, dient de klant dus voor een andere beloning te kiezen

Voorbeeld: Stel je het limiet in op 1, voor bijvoorbeeld een Welkomstbeloning, dan kan de klant deze beloning maximaal 1 keer verzilveren. Daarna verdwijnt de beloning uit het overzicht voor deze specifieke klant

  • Vooraf verzilverbaar: Deze instelling geeft de klant de mogelijkheid om de beloning al vanuit de Piggy App te verzilveren. Met de QR-code die vervolgens wordt gegenereerd, kan de klant de beloning verzilveren bij jou in de onderneming

Tip! Klanten kunnen gratis de Piggy App downloaden via de App Store (iOS) of Google Play Store (Android). Dan hebben ze geen fysieke spaarkaart meer nodig!

  • Tijdsperiode: Selecteer hier de periode waarvoor de beloning actief mag zijn. Vanaf de einddatum van deze periode zal de beloning automatisch uit de beloningen-lijst verdwijnen

Tip! Wil je extra beloningen instellen die bijvoorbeeld alleen verzilverbaar zijn tijdens de decembermaand? Selecteer hier dan de maand december als periode. Na deze periode zullen de extra beloningen automatisch verdwijnen

  • Inkoopprijs: Vul hier eventueel de inkoopprijs in. Deze is enkel zichtbaar voor jou en niet voor de klant. Indien de inkoopprijs is ingevuld, is het eenvoudig om uit te rekenen wat het verzilveren van de beloningen je daadwerkelijk heeft gekost
  • Zichtbaarheidsfilters 
  • Contact: De zichtbaarheidsfilter contact geeft je de mogelijkheid om op basis van attributen bepaalde beloningen zichtbaar te maken voor speciale gelegenheden of gebeurtenissen. 

Voorbeeld: voor een spaarder's verjaardag kun je een beloning zichtbaar maken voor een bepaalde tijd door dit via Contact in te stellen, in dit geval op basis van attribuut geboortedatum.

  • Platform zichtbaarheid: Platform zichtbaarheid kun je gebruiken om te bepalen of en waar een beloning zichtbaar mag zijn voor de Business app (de Piggy app voor ondernemers) de Customer app (de Piggy app voor consumenten) of beide. Als je dit niet invult, is de beloning standaard zichtbaar op beide apps
  • Vestigingen: Heeft je onderneming meerdere vestigingen en wil je per vestiging verschillende beloningen zichtbaar maken? Dit kun je hier regelen, door per beloning de locatie in te stellen waar je de beloning zichtbaar wilt hebben