Een digitale beloning aanmaken

Laat klanten sparen voor digitale (kortings)codes die verzilverd kunnen worden in je webshop!

Met digitale beloningen sparen klanten voor (kortings)codes. Zo laat je jouw klanten bijvoorbeeld sparen voor een shoptegoed op je webshop of producten. Ideaal om de fysieke onderneming te combineren met jouw webshop!

Het enige verschil tussen een beloning en een digitale beloning is dat je een (kortings)code koppelt aan een digitale beloning.

Volg deze stappen om een digitale beloning aan te maken:

  1. Log allereerst in op je dashboard via deze link
  2. Vervolgens klik je op Sparen en ga je naar Beloningen
  3. Klik nu op Digitale beloningen 
  4. Klik rechtsboven op de groene knop Aanmaken, kies digitale beloning en vervolgens weer op Aanmaken
  5. Geef de beloning een Titel en het Vereiste aantal punten. Als je dit hebt ingevuld klik je op Volgende. Daarna kun je nog een afbeelding koppelen aan je beloning, welke zichtbaar is in de consumenten app
  6. Voor digitale beloningen dien je codes aan te maken, hiermee link je een code aan een individuele beloning die de spaarder kan verzilveren. 

Voor elke digitale beloning wordt automatisch een codegroep aangemaakt zodat het systeem weet vanuit welke groep codes een code verstuurd moet worden naar de spaarder. Het beste is dit onveranderd te laten. 

Tip! Codes zijn eenmalig te gebruiken. Zorg er dus voor dat je voldoende kortingscodes in hebt geladen in het dashboard. Deze kunnen te allen tijde worden aangevuld.


Heb je geen idee hoe je eenvoudig een reeks codes aanmaakt? Online zijn er tal van websites vindbaar waarop je QR-codes kan genereren. Klik op deze link of hier om voorbeelden van dergelijke websites te bekijken. Meerdere webshop platforms bieden deze functionaliteit ook aan op het platform zelf. Vraag dit voor de zekerheid na bij de beheerder van je webshop. Let op! De codes moeten, naast binnen het business dashboard, ook ingeladen worden op het platform (zoals jullie webshop) waarop deze te gebruiken zijn.

Daarnaast kunnen er nog optionele velden ingevuld worden onder Geavanceerd en Zichtbaarheidsfilters.

  • Inkoopprijs: Vul hier eventueel de inkoopprijs in. Deze is enkel zichtbaar voor jou en niet voor de klant. Indien de inkoopprijs is ingevuld, is het eenvoudig om uit te rekenen wat het verzilveren van de beloningen je daadwerkelijk heeft gekost
Zichtbaarheidsfilters 
  • Contact: De zichtbaarheidsfilter contact geeft je de mogelijkheid om op basis van attributen bepaalde beloningen zichtbaar te maken voor speciale gelegenheden of gebeurtenissen

Voorbeeld: voor een spaarder's verjaardag kun je een beloning zichtbaar maken voor een bepaalde tijd door dit via Contact in te stellen, in dit geval op basis van attribuut geboortedatum.

  • Platform zichtbaarheid: Platform zichtbaarheid kun je gebruiken om te bepalen of en waar een beloning zichtbaar mag zijn voor de Business app (de Piggy app voor ondernemers) de Customer app (de Piggy app voor consumenten) of beide. Als je dit niet invult, is de beloning standaard zichtbaar op beide apps 
  • Vestigingen: Heeft je onderneming meerdere vestigingen en wil je per vestiging verschillende beloningen zichtbaar maken? Dit kun je hier regelen, door per beloning de locatie in te stellen waar je de beloning zichtbaar wilt hebben