Eenmalige en geautomatiseerde e-mails

Afhankelijk van de soort e-mail die je wilt uitsturen, maak je een eenmalige of geautomatiseerde e-mail aan. We leggen je graag het verschil uit

The difference between One off and Automated emails

Eenmalige e-mails

Een eenmalige e-mail is een bericht waarvan de afzender, jij dus, hem slechts eenmalig wenst uit te sturen. Denk hierbij aan uitingen zoals een nieuwsbrief, weekacties, speciale aankondigen of updates. 

Meer weten over het uitsturen van een eenmalige campagne?

Een eenmalige e-mail maak je als volgt aan:

  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Navigeer vervolgens naar Marketing en naar E-mails
  3. Je vindt hier direct een overzicht van jouw eenmalige e-mails (de concepten, ingeplande en verstuurde e-mails en prullenbak)
  4. Om een nieuwe eenmalige e-mail aan te maken, klik je rechtsboven op de blauwe knop Toevoegen en selecteer je Eén keer verzenden

Het proces van het aanmaken van een template is hetzelfde als die van een geautomatiseerde e-mail. 

Geautomatiseerde e-mails

Een geautomatiseerde e-mail is een e-mail die door onze software automatisch wordt verzonden wanneer een contact voldoet aan de door jouw vereiste filters. 

Geautomatiseerde e-mails brengen veel gemak met zich mee, omdat je deze maar één keer hoeft in te stellen. De software doet de de rest. 

Denk bij een automatische e-mail bijvoorbeeld aan een verjaardagsmail, zodat jouw contacten een verjaardagswens krijgen op hun verjaardag. Of een bedankje na een zoveelste bezoek!

Meer weten over automatiseringen? 

Een geautomatiseerde e-mail maak je als volgt aan:

  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Navigeer vervolgens naar Marketing en naar E-mails
  3. Door linksboven op Geautomatiseerd te klikken, vind je direct een overzicht van jouw geautomatiseerde e-mails (de gebruikte en ongebruikte)
  4. Om een nieuwe eenmalige e-mail aan te maken, klik je rechtsboven op de blauwe knop Toevoegen en selecteer je Automatisch verzenden

Het proces van het aanmaken van een template is hetzelfde als die van een eenmalige e-mail. 

Let opna het aanmaken van een e-mail dien je deze nog wel te linken aan een automatisering, zodat deze daadwerkelijk verzonden gaat worden.