Een retentiecampagne opstellen

Een retentie campagne is een succesvolle manier om retentie en klantbehoud hoog te houden. Met geautomatiseerde e-mailmarketing stuur je deze gemakkelijk uit.

Tip! Leer meer over het instellen van campagnes tijdens ons Marketing Pro event. Klik hier voor een volledig overzicht van onze beschikbare events en meld je gratis aan!

 


Volg de volgende stappen om een retentiecampagne in te stellen:

  1. Ga in je Business Dashboard naar Marketing en dan naar E-mails
  2. Selecteer Geautomatiseerd en klik rechtsboven op Toevoegen. Kies voor Automatisch verzenden, selecteer de categorie Marketing, klik op Aanmaken

Kies vervolgens de gewenste template voor de campagne en klik rechtsboven op Begin

Heb je nog geen template aangemaakt? Lees hier hoe je dat doet

  3.  Je komt nu op het bewerkscherm van de campagne

  • 1. Inhoud: Hier kun je je template naar wens aanpassen. Vergeet de uitschrijflink niet toe te voegen, zonder kun je niet verder
  • 2. Informatie: Vul de naam (alleen zichtbaar voor jou) en onderwerp (zichtbaar voor de ontvanger) van de campagne in en selecteer het abonnementstype
  • 3. Acties: Voeg acties toe aan je campagne. Voordat je een actie selecteert, moet je ervoor zorgen dat je template overeenkomt met de geselecteerde actie, dit doe je bij stap 1: inhoud

Het toevoegen van acties aan je campagne is optioneel. Wil je je contact iets cadeau geven om ze actief naar de winkel te brengen? Dan is het instellen van bijvoorbeeld een digitale cadeaukaart een optie. 

  4.  Ben je klaar met bewerken? Klik vervolgens op Bekijk en activeer, Publiceren en Open automatiseringen

  5.  Kies de automatisering Behoud

  6. Je komt nu in de automatiseringsflow, vul de zojuist opgestelde e-mail in, selecteer Bekijk en activeer, en daarna nogmaals Activeren

Tip: door te klikken op het Startpunt, kun je het aantal dagen dat iemand niet is geweest aanpassen naar jouw voorkeuren! Deze staat standaard ingesteld om 60 dagen (2 maanden)

Jouw retentie campagne is nu ingesteld. Zodra een contact aan de ingestelde filters voldoet, zal hij of zij automatisch in aanmerking komen voor deze e-mail!