Inloggen in het Contact Portaal

De mail die verstuurd wordt naar een gebruiker wanneer hij of zij inlogt in het Contact Portaal, kun je personaliseren zoals jij dat wenst. Lees in dit artikel hoe dat in zijn werk gaat.

  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Ga naar Marketing en naar E-mails
  3. Navigeer naar de Geautomatiseerde e-mails en klik rechtsboven op de groene knop Toevoegen. Selecteer dan Automatisch verzenden
  4. Je komt nu in de e-mail bewerk flow van de registratie e-mail van het Contact Portaal.
    Volg de stappen in deze flow, welke hieronder stuk voor stuk worden uitgelegd.
  5. Selecteer Login e-mail en kies vervolgens een template
  6. Selecteer de template voor de registratie e-mail
Alvorens het opstellen van de e-mail dien je een e-mail template aan te maken. Lees hier hoe je dit doet. Je kunt er ook voor kiezen dit gelijk te doen bij het opstellen van de e-mail.

Bij het aanmaken van de login-mail is het noodzakelijk dat je hierin de inlogcode verwerkt. Hiermee loggen contacten namelijk in. Gebruik hiervoor de juiste personalisatie token: {{contact.custom_app_login_code}}. Wat je in de rest van de mail weergeeft, is aan jou. 

   7.  Geeft onder Informatie de campagne een naam (wat jij in het Dashboard ziet) en een onderwerp (wat de ontvanger in de inbox ziet). Selecteer het abonnementstype Functional email

Het abonnementstype Functional email wordt gebruikt om de ontvanger te verifiëren. Hiervoor kunnen jouw contacten zich niet afmelden, omdat deze e-mails noodzakelijk zijn voor het registeren en inloggen binnen het Contact Portaal. 

   8.  Onder het kopje Acties hoef je niks te koppelen

   9.  Bekijk onder Beoordeling de door jouw ingestelde functies voor de Login e-mail

   10.  Link de e-mail door vanuit het Business Dashboard te navigeren naar Tools (9 puntjes) en Contact Portaal. Klik op Portaal bewerken en navigeer naar de login pagina. In het rechter bewerkscherm kun je de login e-mail koppelen

🎉 De login e-mail is nu gekoppeld aan jouw Contact Portaal!