Automatiseringen

Een nieuwe ontwikkeling voor jou: automatiseringen. Een geavanceerde tool om je klantloyaliteit naar een hoger niveau te tillen. Lees in dit artikel wat het is en wat jij als ondernemer kan doen.

Wat zijn automatiseringen?

Automatiseringen zijn in wezen verbindingen die binnen je software gemaakt worden om bedrijfsinspanningen en -processen te optimaliseren en zo hun doeltreffendheid en doelmatigheid vergroten

Automatiseringen stellen jou als ondernemer in staat om alle aspecten van loyaliteit te beheren en deze met behulp daarvan te verbeteren. Denk aan campagnes, triggers, e-mail marketing en meer! De software doet al het werk voor jou, met andere woorden, ze besparen je een pakket aan taken en tijd. Ideaal toch?

Simpel gezegd zorgt de automatisering ervoor dat de menselijke betrokkenheid geminimaliseerd wordt om een maximaal resultaat te creëren. 

Voorbeeld: Wil je een e-mail laten uitsturen voor iemand's verjaardag? Door een automatisering aan een e-mail toe te voegen en deze te linken aan een aangepast kenmerk, stuur de automatisering uit zichzelf de door jouw opgestelde e-mail uit om je spaarder te feliciteren met zijn/haar verjaardag. En dat allemaal hands-free!

Ben je benieuwd naar hoe je zo een automatisering instelt? In dit artikel helpen we je daar mee verder. 

Hoe werken automatiseringen?

Een automatisering kun je instellen voor verschillende doeleinden. Denk hierbij aan het vergemakkelijken van je e-mailmarketing en het verzamelen van extra informatie van je contacten via Formulieren om de customer-journey te verbeteren.

Hoe profiteer ik van automatiseringen?

Hieronder zullen we de grootste voordelen voor je uitleggen:

  • Werkdruk: Met automatiseringen verminder je niet alleen de benodigde tijd en moeite, maar verlopen processen volgens een reeks regels die jij vooraf zelf bepaalt. Door minder moeite besteden aan deze taken, zul je een hogere productiviteit merken bij andere activiteiten
  • Kostenbesparend: Zodra je eenmalig je software juist hebt ingesteld, heb je hier geen omkijken meer naar. Hoe langer je hier gebruik van maakt, hoe groter je verspreiding van kosten
  • Uitbreidbaar: Automatiseringen zijn volledig aanpasbaar, op grote of kleine schaal. Pas het aan zoals jij dat zelf wilt, de software kan altijd worden afgestemd op jouw klantenbestand, wat er ook gebeurd. 
  • Integraties: Met automatiseringen maximaliseer je het potentieel van je integraties. Deze kunnen worden gebruikt voor e-mailmarketing, point of sale, e-commerce en meer. Dit zorgt voor versnelling van de ontwikkeling van de integratie, kwaliteitsverhoging, verhoging van productiviteit en kostenverlaging. Het biedt kwaliteit en veiligheid op een niveau dat niet mogelijk zou zijn zonder automatiseringen. 

Wil je nog meer te weten komen over dit onderwerp? Klik hier voor een uitgebreid artikel over automatiseringen.