Een spaartransactie corrigeren

Lees hier hoe je een spaartransactie corrigeert als een spaarder nog bij je in de onderneming is, of hoe je dit later in het Business Dashboard kan herstellen

Het kan voorkomen dat je bij een klant een verkeerd aankoopbedrag hebt ingevoerd, waardoor het aantal spaarpunten dat is bijgeschreven niet klopt. Gelukkig kan je dit makkelijk corrigeren! Er zijn hiervoor drie scenario's: 

De spaarder is nog bij mij in de onderneming

  1. Open het zijmenu in de Piggy Business App en klik op Retourneren
  2. Scan de kaart van de spaarder en voer het bedrag in dat je te veel hebt gegeven aan de spaarder
  3. Klik nu op Retourneren en vervolgens op Klaar

De spaarder is niet meer bij mij in de onderneming, en ik weet niet om welk contact het gaat

  1. Ga in het Business Dashboard naar Sparen Transacties
  2. Zoek bij recente transacties naar het aankoopbedrag en tijd die bij de te corrigeren transactie horen
  3. Kopieer het e-mailadres van de spaarder bij wie de transactie is gemaakt
  4. Volg vervolgens stap 1 t/m 4 die hieronder beschreven staan

De spaarder is niet meer bij mij in de onderneming, maar ik weet wel om welk contact het gaat

  1. Ga in het Business Dashboard naar Contacten Contacten
  2. Zoek op het e-mailadres of kaartnummer van de spaarder
  3. Klik op het e-mailadres van de spaarder
  4. Rechtsboven bij Acties selecteer je nu Spaartransactie en voer je het Eenheidswaarde, Punten en, als dit van toepassing is, Vestiging in en klik je op Aanmaken

Let op! Wil je via het Business Dashboard punten in mindering brengen? Plaats dan een minteken ( - ) voor Eenheidswaarde en Punten