Het installeren van de WooCommerce plugin

Volg onderstaande stappen om uw WooCommerce webshop te koppelen aan uw Piggy account, zodat uw klanten eenvoudig punten kunnen verzamelen bij elke aankoop

Verkrijg de authenticatie gegevens

Om Piggy toegang te geven tot jouw WooCommerce bestellingen, dien je eerst een API sleutel aanmaken in jouw WooCommerce omgeving.

HubSpot Video
  1. Log in op je WordPress back-office
  2. Navigeer naar de WooCommerce plugin, ga dan naar Instellingen
  3. Navigeer in de WooCommerce instellingen naar het tabblad Geavanceerd
  4. Klik op Rest API in de subtabs
  5. Klik op Sleutel toevoegen
  6. Vul een beschrijving van je keuze in, kies een gebruiker en selecteer Lees/Schrijf in de Machtigingen, klik dan op Genereer API sleutel

Het WooCommerce gedeelte is klaar! Ga nu naar het Business Dashboard en volg de onderstaande stappen

De WooCommerce integratie installeren in het Business Dashboard

Zodra u een API-sleutel hebt, is de volgende en laatste stap het invoeren van de in stap 1 verkregen verificatiegegevens in het Piggy Business Dashboard.

HubSpot Video
  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Navigeer rechtsboven naar het Tools (9 puntjes) en kies voor Integraties 
  3. Zoek naar de WooCommerce integratie en klik op Installeren
  4. Voer alle informatie uit stap 1 in en klik op Start

ğŸŽ‰Gefeliciteerd, uw WooCommerce integratie is nu gekoppeld! 

Hoe werkt de WooCommerce integratie?

Bestellingen

Voor elke bestelling die in uw winkel wordt aangemaakt, wordt een spaartransactie aangemaakt voor de volledige orderwaarde. Dat is inclusief belasting en verzendkosten. 

Terugbetalingen

Wanneer een klant zijn bestelling en de punten (gedeeltelijk) wil terugbetalen, gebruik dan de Refund actie die beschikbaar is in WooCommerce.

  • Bij een volledige terugbetaling in WooCommerce worden alle punten van de oorspronkelijke bestelling afgetrokken van het saldo van de klant.
  • Bij een gedeeltelijke terugbetaling in WooCommerce worden de punten proportioneel afgetrokken

Voorbeeld: 50% van de totale orderprijs werd terugbetaald, dus 50% van het totaal aantal punten wordt in mindering gebracht.