De Bètafuncties uitgelegd

Binnen jouw eigen loyaliteitsprogramma kun je extra features naar wens in-of uitschakelen. In dit artikel lees je wat deze zijn en hoe dit werkt.

Enabling Beta features

Waar vind ik de bètafuncties?

Volg de volgende stappen om de bètafuncties in jouw Business Dashboard te bekijken:

  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Navigeer naar Instellingen ⚙️ en vervolgens binnen de account instellingen naar Bètafuncties
  3. Activeer of Deactiveer de gewenste functies door middel van de groene of rode knop aan de rechterkant

Verder in dit artikel vertellen we je waar je de geactiveerde functies in het Business Dashboard terug kunt vinden. 

De verschillende Bètafuncties

Prepaid-module

Met de Prepaid-module koppel je prepaid tegoed aan een contact. Zie het als een cadeaukaart, maar dan persoonlijk en gekoppeld aan de persoon in kwestie. Hiermee kan een contact bij jouw onderneming betalen. 

Op- en afwaarderen kan via het Business Dashboard onder Prepaid of via de Business App door de juiste homescreen knop toe te voegen.

Loyaliteitsniveaus

Met verschillende loyaliteitsniveaus, ofwel Gamification, creëer je verschillende status niveaus - zoals brons, zilver en goud - binnen jouw loyaliteitsprogramma waarin contacten geplaatst kunnen worden. De voorwaard voor deze niveaus bepaal jij zelf. Hiermee stimuleer je jouw contacten in hun aankopen en loyaliteit. 

Meer weten over Gamification? Bekijk dan onze website!

Levenscyclus

De levenscyclus tool is bestemd om een oogje in het zeil te houden voor inactieve contacten. Zo houd je jouw contacten bestand up-to-date en worden jouw actieve contacten onderscheiden van de inactieve. 

Afhankelijk van jouw overeengekomen abonnement, spreek je een vast aantal toegestane contacten af voor jouw loyaliteitsprogramma. Door inactieve contacten te filteren, worden deze niet meegeteld in dit aantal. Hierdoor creëer je speelruimte wanneer het afgesproken aantal dichtbij komt.

Wanneer een contact op inactief komt te staan, bepaal jij zelf door middel van ingestelde filters. 

Let op: inactieve contacten blijven aanwezig in jouw contacten bestand, maar worden in de meeste functies uitgesloten voor gebruik. Denk hierbij aan de functie e-mailmarketing.  

Voorbeeld: wil je een contact op inactief zetten wanneer deze langer dan twee jaar niet bij jou is geweest? Stel de filter dan in op Laatste transactiedatum is meer dan 730 dagen geleden.

Waar vind ik de ingestelde Bètafuncties terug?

Wanneer een functie eenmaal is geactiveerd, is deze terug te vinden in jouw Business Dashboard. 

  • Prepaid-module
    De Prepaid Module vind je terug in de zwarte balk bovenin jouw Business Dashboard, onder Prepaid.
  • Loyaliteitsniveaus
    De loyaliteitsniveaus vind je in het Business Dashboard terug onder Sparen en Niveaus.
  • Levenscyclus
    De levenscyclus vind je terug in het Business Dashboard onder Instellingen ⚙️ en vervolgens in het linker verticale menu onder Levenscyclus.