Nieuw: Contacten en Contactlijsten

'Spaarders' en 'Ontvangers' gaan binnenkort verdwijnen. Hier komen 'Contacten' voor in de plaats.

Geen zorgen, je zal geen data verliezen. Momenteel wordt al jouw data van je spaarders en ontvangers ook bijgehouden bij je contacten.

Spaarders en marketing ontvangers zullen vanaf nu één groep zijn, genaamd Contacten. Hierdoor is het niet meer nodig om te synchroniseren tussen verschillende programma's. Een contact kan natuurlijk nog altijd mee sparen of marketing e-mails ontvangen. Of natuurlijk allebei. Met jouw contacten kun je bijvoorbeeld ook een onderscheid maken tussen werknemers en gasten of klanten.

De contacten bieden een totaaloverzicht van iedereen die in jullie klantenbestand staat. Het is nog altijd mogelijk om (groepen van) contacten via het dashboard toe te voegen. Dit kan eventueel inclusief overige informatie die je van deze contacten hebt.

Attributen

Met behulp van attributen, kun je extra kenmerken toevoegen aan een klant. In de basis is alleen het e-mailadres van de klant vereist. De attributen zorgen ervoor dat je geheel in eigen hand hebt welke overige informatie je van je klanten wilt vragen.

Verschillende presets zullen al bekend zijn vanuit het systeem, zoals bijvoorbeeld het "Aantal spaartransacties", "Huidig puntensaldo" of "Bezochte winkels". De overige kenmerken kunnen zelf toegevoegd worden. Denk bijvoorbeeld aan een voornaam, geboortedatum, productvoorkeur of het type werknemer. Hiermee kun je nóg gerichter jouw spaar- en marketingprogramma's inrichten!

Contactlijsten

Door middel van de contactlijsten, kun je contacten onderverdelen in verschillende groepen op basis van de hierboven beschreven attributen. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken voor marketing campagnes of bepaalde spaaracties. Lees in dit artikel meer over de Contactlijsten.

Hulp nodig bij het nieuwe dashboard? Neem dan gerust contact op met ons Support Team of neem deel aan onze events!