Contactattributen aanmaken

Door middel van attributen verzamel je extra gegevens van jouw contacten en kun je klantrelaties versterken door een persoonlijke benadering.

  1. Log in op jouw Business Dashboard
  2. Ga naar Contacten en vervolgens nogmaals naar Contacten
  3. Klik op Attributen beheren en klik op de groene knop Toevoegen
  4. Geeft het attribuut een naam en selecteer het Data type. Klik op aanmaken
  5. Kies je voor een 'select' data type? Voeg dan de opties toe bij het attribuut nadat je deze hebt aangemaakt

Het data type kies je afhankelijk van het soort attribuut en de gewenste manier van invullen. 

Vele attributen staan al standaard ingesteld in jouw Business Dashboard, zoals de voor- en achternaam, spaarsaldo en aantal transacties. Lees hier meer over Contact attributen!

Verzamel informatie

Na het toevoegen van het attribuut is het natuurlijk gewenst dat dit door zoveel mogelijk contacten wordt ingevuld. Dit kan op verschillende manieren:

  • Formulieren
    Door het uitsturen van een formulier, waaraan je geselecteerde contact attributen kunt toevoegen, verzamel je via door een via de mail verstuurd formulier informatie over jouw contacten. Lees hier hoe je een formulier aanmaakt.
  • Contact Portaal
    Voeg het attribuut aan het Contact Portaal. Op deze manier kunnen jouw contacten inloggen in hun eigen omgeving en hun gegevens aanvullen. 

Tip: als je de gegevens eenmaal hebt verzameld, kun je gemakkelijk contactlijsten toevoegen op basis van deze attributen. Op deze manier kun je voor gerichte en gesegementeerde e-mailmarketing en beloningen instellen.